Питер Броуди Плонски (р. 1943) - американский композитор, участник движения Fluxus. Родился в Нью-Йорке, учился в Ратгерском университете, изучал теорию композиции с Мортоном Фельдманом и Эрлом Брауном. Продолжил обучение в Гавайском университете, в Уэслианском университете и в Центре мировой музыки. Изучал музыкальную этнографию, музыку ансамблей гамелан, игру на гитаре, саранги, сякухати, индийской флейте. В 60-е перебрался в Сан-Франциско, провозгласил себя хиппи-композитором. Сотрудничал с композитором-минималистом Инграмом Маршаллом. Совмещал приверженность радикальному авангарду движения Fluxus с интересом к традиционной и медитативной музыке, в связи с чем сочинения Плонски нередко представляют собой сложные психоакустические эксперименты. С 80-х годов сам издает собственные произведения - из-за этого нельзя назвать их точное количество, а иногда и дату выхода. Мы вешаем его кассету 1992 года (которая, судя по всему, является переиздание LP начала - середины 80-х) с большим двухчастным опусом "Hairy Vibe + Double Identity" для эрху, фортепиано, японских ударных и синтезатора "Касио". Сам Плонски так описал собственный опус: "Local kosherized buddhist ambience. Residentail heroic turbulence. S.F. eurasion goulash".
Peter Brody Plonsky - Op. 30 Hairy Vibe + Double Identity (1992)
Peter Brody Polinski (1943 p.) - American composer, member of the Fluxus movement. Born in New York, he studied at Rutgers University, he studied theory of composition with Morton Feldman and Earle Brown. He continued his studies at the University of Hawaii, Wesleyan University and at the Center for World Music. He studied musical ethnography, music gamelan ensembles, playing guitar, sarangi, shakuhachi, an Indian flute. In the 60's he moved to San Francisco, he declared himself a hippie-composer. He collaborated with minimalist composer Ingram Marshall. Combines commitment to radical avant-garde Fluxus movement with an interest in traditional music and meditation, in connection with which the works of Plonsk often are complex psychoacoustic experiments. Since the 80s he publishes his own works - because it is impossible to name the exact number, and sometimes the release date. We hang his cassette 1992 (which, apparently, is a reissue LP beginning - the mid-80s) with a large two-part opus "Hairy Vibe + Double Identity" for erhu, piano, percussion and synthesizer Japanese "Casio". Plonsk himself has described his own opus: "Local kosherized buddhist ambience Residentail heroic turbulence S.F. eurasion goulash..".
Peter Brody Plonsky - Op. 30 Hairy Vibe + Double Identity (1992)