Track List:
1. Red Clay (Hubbard) 12:11 2. Delphia (Hubbard) 7:23 3. Suite Sioux (Hubbard) 8:38 4. The Intrepid Fox (Hubbard) 10:45 5. Cold Turkey (Lennon) 10:27 6. Red Clay [#/*] (Hubbard) 18:45
Personnel:
Freddie Hubbard (trumpet); Joe Henderson, Stanley Turrentine (alto saxophone); Herbie Hancock (piano); Johnny Hammond (electric piano, organ); George Benson (guitar); Ron Carter (bass); Lenny White, Billy Cobham (drums); Airto Moreira (percussion).
AMG: This may be Freddie Hubbard's finest moment as a leader in that it embodies and utilizes all of his strengths as a composer, soloist, and frontman. On Red Clay, Hubbard combines hard bop's glorious blues-out past with the soulful innovations of mainstream jazz in the 1960s, and reads them through the chunky groove innovations of 1970s jazz fusion. This session places the trumpeter in the company of giants such as tenor saxophonist Joe Henderson, pianist Herbie Hancock, bassist Ron Carter, and drummer Lenny White.
Hubbard's five compositions all come from deep inside blues territory; these shaded notions are grafted onto funky hard bop melodies worthy of Horace Silver's finest tunes, and are layered inside the smoothed-over cadences of shimmering, steaming soul. The 12-minute-plus title track features a 4/4 modal opening and a spare electric piano solo woven through the twin horns of Hubbard and Henderson. It is a fine example of snaky groove music. Henderson even takes his solo outside a bit without ever moving out of the rhythmnatist's pocket. "Delightful" begins as a ballad with slow, clipped trumpet lines against a major key background, and opens onto a mid-tempo groover, then winds back into the dark, steamy heart of bluesy melodicism. The hands-down favorite here, though, is "The Intrepid Fox," with its Miles-like opening of knotty changes and shifting modes, that are all rooted in bop's muscular architecture. It's White and Hancock who shift the track from underneath with large sevenths and triple-timed drums that land deeply inside the clamoring, ever-present riff. Where Hubbard and Henderson are playing against as well as with one another, the rhythm section, lifted buoyantly by Carter's bridge-building bassline, carries the melody over until Hancock plays an uncharacteristically angular solo before splitting the groove in two and doubling back with a series of striking arpeggiatics. The Legacy reissue, boasting not only gloriously remastered sound, offers an even longer — and more revealing — live take of "Red Clay" with a different band that includes Stanley Turrentine on tenor. This is a classic, hands down. Трек лист:
1. Красная глина (Хаббард) 12:11 2. Delphia (Хаббард) 7:23 3. Люкс Су (Хаббард) 8:38 4. Intrepid Фокс (Хаббард) 10:45 5. Холодная Турция (Леннон) 10:27 6. Красная глина [# / *] (Хаббард) 18:45
Персонал:
Фредди Хаббард (труба); Джо Хендерсон, Стэнли Turrentine (альт-саксофон); Херби Хэнкок (фортепиано); Джонни Хаммонд (электрическое пианино, орган); Джордж Бенсон (гитара); Рон Картер (бас); Ленни Уайт, Билли Кобэм (барабаны); Аирто Морейра (перкуссия).
AMG: Это может быть прекрасный момент Фредди Хаббарда в качестве лидера в том, что она воплощает и использует все его сильные как композитор, солист и фронтмен. На красной глины, Хаббард сочетает хард-боп-х славный блюз-мимо с проникновенными инноваций основного джаза в 1960-х годах, и читает им через коренастый канавки инноваций 1970-е годы джаз-фьюжн. Эта сессия ставит трубач в компании таких гигантов, как тенор-саксофонист Джо Хендерсон, пианист Херби Хэнкок, басист Рон Картер, и барабанщик Ленни Уайт.
Пять композиций Хаббарда все родом из глубокого внутри блюз территории; эти понятия являются затененные привитые на фанки жесткий боп мелодии достоин лучших мелодий Хорас Сильвер, и наслаиваются внутри сглаженных над каденции мерцающий, паром душу. Заглавный трек 12 минутах плюс есть 4/4 модальный открытие и запасной электрический фортепьяно соло тканые через двумя рогами Хаббард и Хендерсон. Это прекрасный пример змеиный канавки музыки. Хендерсон даже принимает его соло вне немного, никогда не движется из кармана rhythmnatist в. & Quot; Восхитительный & Quot; начинается как баллада с медленным, обрезается труба линии против крупного фоне ключ и выходит на середину темпа Резиновая, то ветры обратно в темноте, парной сердце блюзовой melodicism. Руки вниз любимый- здесь, однако, является и Quot; неустрашимый Fox, и Quot; с Майлз, как открытие запутанных изменений и перехода Режимы, которые все укоренившиеся в мышечной архитектуре Bop-х годов. Это белый и Хэнкок, который переложить отслеживать из-под большими седьмых и тройных приурочен барабаны, что земля глубоко внутри требовали, всегда присутствует риф. Где Хаббард и Хендерсон играете против, а также с одним другой, ритм-секция, поднял бодро по мостостроения бас Картера, несет мелодию снова, пока Хэнкок не играет нехарактерно угловой соло перед разбиением паз в два удвоения назад с серии поразительных arpeggiatics. Наследие переиздание, похвастаться не только великолепно справляются, звук, предлагает еще больше - и более показательным - живой взятие & Quot; красный Клей и Quot; с другой группой, которая включает в себя Стэнли Turrentine на тенора. Это классический, руки вниз. | |