Todd: So, Julia, we're both teachers.
Julia: That's right.
Todd: And are you familier with the different learner types?
Julia: A little bit, yes, I encounter different kinds of learners in my classrooms.
Todd: OK, so for example, what kind of learner are you?
Julia: I think possibly more than one, maybe overlap on a couple, but primarily a visual learner so I'd have to take it in through my eyes usually like with a picture. I certainly have to see a word if I'm learning a language. I have to see it written down.
Todd: So you need a phonetic script? You need something?
Julia: I need something visual.
Todd: Yeah for it to stick in your head?
Julia: For it to stay in my mind, it has to have a visual. I can't just hear it for example. I can't just hear a word and remember it. I have to have some sort of visual to connect it to.
Todd: OK, so you're a visual learner, anything else?
Julia: I think it's called a visual learner. I don't know the technical term for it but an emotional learner if a...
Todd: Really?
Julia: Yeah. If a piece of information or the thing that I'm learning is attached to an emotional experience, I store it very definitively. I can remember it. I can recall it. If it's just a neutral, say a sentence, I can't remember it. It has to have a back story. It has to have an emotional connection somehow.
Todd: Right. It has to have some connection?
Julia: Yes, yeah. Usually a personal story especially humor. If there's a joke involved, if it made me laugh at the time of learning it. I'm a laughter learner, I don't know if that's a real one but definitely an emotional response makes it much more easy for me to learn something. Тодд: Так, Джулия, мы оба учителей. Юлия: Это верно. Тодд: И вы знакомы с различными типами ученика? Юлия: Немного, да, я сталкиваюсь с различными видами учащихся в моих классах. Тодд: Хорошо, так, например, то, что вид учащегося вы? Юлия: Я думаю, что, возможно, больше, чем один, может быть, перекрываются на пару, но в первую очередь визуальный ученик, так что я должен был бы взять его в моих глазах через обычно, как с картинки. Я, конечно, должны видеть слово, если я учусь язык. Я должен увидеть это записано. Тодд: Так что вам нужно фонетическую письменность? Тебе что-то нужно? Юлия: Я что-то нужно визуально. Тодд: Да для того, чтобы придерживаться в вашей голове? Юлия: Для того, чтобы остаться в моем уме, он должен иметь визуальный. Я не могу просто слышать например. Я не могу просто слышать слово, и запомните его. Я должен иметь какой-то визуальный подключить его к. Тодд: Хорошо, так что вы визуальный ученик, что-нибудь еще? Юлия: Я думаю, это называется визуальный ученик. Я не знаю, технический термин для этого, но эмоциональную ученика, если ... Тодд: Действительно? Юлия: Да. Если часть информации или то, что я учусь прилагается к эмоциональному опыту, хранить его очень окончательно. Я помню его. Я могу вспомнить. Если это просто нейтральным, скажем приговор, я не могу вспомнить его. Он должен иметь предысторию. Он должен иметь эмоциональную связь как-то. Тодд: Хорошо. Он должен иметь какую-то связь? Юлия: Да, да. Обычно личная история, особенно юмор. Если это шутка участие, если он сделал меня смеяться во время обучения его. Я изучаю смех, я не знаю, если это реальная один, но, безусловно, эмоциональный отклик делает его гораздо более легким для меня, чтобы узнать что-то. Смотрите также: | |